Sider

onsdag 20. mars 2024

Banansokker

 

Jeg har strikket et par sokker etter mønsteret "Bananen-socken" som er laget av Susanne Shahin. Jeg hadde ikke sett slike sokker før en av mine medpasienter på oppholdet jeg hadde på MS senteret i fjor viste frem noen slike på fellesstua. Synes de så morsomme ut uten hæl, og de så ut til å sitte fint på en fot når de ble vist frem. Jeg og noen andre ble inspirert og ville strikke slike vi og. Mønsteret var gøy å strikke i starten, men jeg gikk fort lei. Derfor har det tatt en stund før jeg fikk gjort dem ferdige. Jeg strikket mitt par i et single ply garn som fort ville dele seg på vrangmaskene. Tror muligens det ville blitt gøyere å strikke på med et garn med 4 eller 6 ply. Jeg må nok innrømme at jeg ikke tror det blir strikket flere slike av meg.

Sokkene er strikket i garntypen Nordlys fra Viking of Norway i farge nummer "927", og jeg har brukt pinne nummer 3.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...