Sider

torsdag 14. mars 2024

Viggo vest

 

Jeg fant ut at jeg ville strikke et lite plagg til den lille jenta som skulle få teppet jeg skrev om i forrige innlegg. Valget falt da på vesten Viggo fra DROPS design. Etter mønsteret skulle det være striper lengre opp, men de valgte jeg å droppe etter jeg delte av til forstykke og bakstykke. Jeg liker ikke å strikke striper frem og tilbake.

Jeg har strikket vesten i garntypen Merci fra Filcolana i fargene "101" (natural) og "614" (strawberry daquiri). Garnet fikk jeg under en pakkelek i strikkegjengen min. Ei av de andre hadde pakket inn noen garnrester etter noen prosjekter. Jeg synes fargene var søte sammen, og at de passet fint til ei lita frøken. Veldig greit når det passer sammen slik, og at garnet kunne brukes med bare litt små justeringer på det mønsteret jeg ville strikke. Jeg brukte pinne nummer 2,5 og 2,75 på denne vesten.

Når jeg festet trådene kom jeg på at jeg måtte ha knapper på skuldrene, og det hadde jeg ikke tenkt på. Jeg fant frem glasset jeg har knapper i for å se om jeg hadde noen jeg kunne bruke. Der fant jeg 4 søte marihøneknapper som passet både til garnet og størrelsen på knapphullene. Veldig greit at jeg kunne finne noe brukendes i knappeglasset mitt når jeg hadde glemt at det skulle knapper på den.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...