Sider

mandag 30. oktober 2023

Mariuspannebånd


 I løpet av sommeren ble det strikket enda et mariuspannebånd etter mønster av Unn Søiland Dale. Jeg er usikker på om det var henne som laget mønster på pannebåndet, men det er i hvert fall henne som er mariusmønsterets opphavskvinne. Mariusmønster er et mønster som jeg er veldig glad i å strikke. Det sitter godt i fingrene, og dermed går det ganske fort å strikke det. Det skulle ikke forundre meg om det blir mer mariusstrikk i fremtiden. Jeg har mange strikkeoppskrifter i dette mønsteret, så jeg har mer enn nok å velge i.

Jeg har strikket pannebåndet i garntypen Merino extra fine fra DROPS i fargene "05" (grå) og "32" (mørk rose). Jeg har brukt pinne nummer 3 og 3,5

1 kommentar:

  1. Så vackert pannband! Är storleken till vuxen?

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...