Sider

mandag 2. oktober 2023

Pannebånd med twist

 

Jeg har strikket et Pannebånd med twist av Anne Marit Hoem.

 Pannebåndet er strikket med garntypen Ønskegarn fra Sandnes garn, og jeg har brukt pinne nummer 4,5.

Jeg begynte på dette pannebåndet en dag jeg skulle treffe vennene mine for å strikke og spise sammen. Da måtte jeg ha noe som var bare rettstrikk, og valget falt på dette mønsteret. Min erfaring er at strikker jeg mønster sammen med den gjengen er det det samme som at jeg må rekke opp når jeg kommer hjem. Dette har jeg lært på den harde måten. Mønsteret var utrolig lett, men jeg kan ikke si at jeg likte å strikke med denne garntypen. Grunnen til at det ble valgt var at nøstet lå lett tilgjengelig når jeg trengte et garn i denne tykkelsen. Jeg hadde ikke fått ryddet det bort etter at jeg hadde fått det i en pakkelek ikke så lenge før. Garnet ble oppstrikket, så dermed slapp jeg å finne plass til det i skattkammeret mitt. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...