Sider

fredag 6. oktober 2023

Løvlisjal

 

Dette sjalet har vært en UFO (uferdig objekt) ganske lenge. Jeg startet på det i 2019 og først på vårparten i år ble det ferdig. Det er langt ifra min eldste UFO, men det er alltid godt å få ferdig noe som har ligge på pinnene en stund. Mønsteret jeg har brukt er Løvlisjal av Strikkelisa. Hoveddelen tok ikke så veldig lang tid å strikke, men den løvkanten brukte jeg veldig lang tid på. Ikke fordi den var vanskelig, men jeg synes den var kjedelig å strikke. Strikket ett løv før den ble liggende noen år til jeg klarte å ta meg selv nok i nakken for å få den ferdig. Det var egentlig bare dumt at jeg lot den ligge så lenge, for når jeg først bestemte meg for at nå skulle den bli ferdig tok det meg bare noen få dager med laaaange pauser mellom hvert blad før sjalet ble helt ferdig. 

Garnet jeg har brukt er av typen Garnsurr Søkke merino i fargene "Brettug" (grønnmelert) og "Hutint" (blå), og jeg har strikket sjalet på pinne nummer 3. Garnet kjøpte jeg på Den første utgaven av Kristiansand Strikkefestival. Hvis jeg ikke husker feil ble det lagt opp til sjalet ganske kort tid etterpå.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...