Sider

tirsdag 10. oktober 2023

Lunt skjerf

I starten av juni startet vi en liten samstrikk i strikkegjengen min. Vi startet på Lunt skjerf av Wenche Roald. Dette var et enkelt og veldig kjappstrikket mønster synes jeg. De forskjellige mønsterdelene som ble strikket som striper gjorde at jeg raskt kom inn i "bare en stripe til" bobla. Når jeg først havner i den bobla får jeg som regel litt problemer med å legge strikketøyet fra meg når jeg har plukket det opp. Jeg har ingen problemer med å la det ligge ned litt når jeg først har lagt det ned, men det er veldig vanskelig å legge fra seg. Vil tro det er en del strikkere som kjenner seg litt igjen i det. 

Jeg har strikket mitt lune skjerf med en tråd Alpaca 1 fra Isager garn i farge "54", og en tråd Alpakka Silke fra Sandnes garn i farge " 6063". Garnet jeg brukte var noen rester jeg hadde igjen etter en genser jeg strikket i løpet av den lange bloggpausen min. Jeg har enda litt igjen av det, men er kjekt å få brukt opp noe. Jeg strikket med pinne nummer 4.
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...