Sider

torsdag 4. juli 2024

Nålholder

Når jeg festet alle trådene på det sokkeparet jeg viste frem i forrige innlegg ble jeg lei av å ikke ha en plass jeg kunne plassere nåla etter en tråd var ferdig festet. Kunne ikke akkurat feste den i skinnstolen. Jeg kom på at jeg for noen år siden hadde strikket en flettepinneholder som ble gitt bort til ei venninne i en adventskalender. Tenkte at den måtte kunne passe ei nål. Mønsteret ble funnet frem igjen og det samme ble en rest med garn i passende tykkelse, og en halv time senere ble denne lille saken ferdig. Nå har jeg i hvertfall muligheten til å vite hvor nåla skal plasseres når det er mange tråder å feste på ett prosjekt. Garnet som er brukt er av typen Arwetta fra Filcolana, og jeg har strikket med pinne nummer 2. Mønsteret jeg har brukt heter " Cable keeper" og er laget av  Ing-credible Threads Designs. 
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...