Sider

torsdag 27. juni 2024

13 pair plunge # 6

 

Det 6 paret i plungen ble et par med "House socks" av Alison Hansel. Mønsteret er å finne i boka "Charmed knits: Projects for fans of Harry Potter". Dette tror jeg blir noen tykke og gode sokker å ha til neste vinter. De er i hvertfall tykke og gode. Jeg valgte å strikke sokkene på to forskjellige måter. På den først sokken lot jeg tråden jeg ikke strikket med følge inni sokken. Dette synes jeg var noe plunder, så på sokk nummer 2 klippet jeg tråden etter hver stripe. Dette førte selvsagt til at det ble mange tråder jeg måtte feste. Sokkene er strikket i rester etter jeg strikket "Hogwart house scarf" tidligere. Garnet jeg har brukt er Sportsragg fra Viking of Norway i fargene "555" (vinrød) og "544" ( mørk gul). Greit å få brukt litt rester. Sokkene er strikket med pinne nummer 3,5.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...