Sider

mandag 3. juni 2024

Bakers twine x 2

 

Jeg har strikket 2 nye par med grytekluter til gavekassen min. Det ene paret er allerede gitt bort. Jeg synes det er utrolig greit å ha noen slike liggende klare hvis jeg plutselig trenger en liten gave eller oppmerksomhet, eller hvis jeg bare får lyst til å gi bort noe hjemmelaget. Mønsteret jeg har brukt er Bakers twine av DUCATI. Jeg synes dette mønsteret er kjempemorsomt å strikke, så det blir garantert strikket noen flere slike til gavekassen. Det er garn til flere varianter i skattkammeret mitt. Disse to parene er strikket med samme fargevariasjon. Garntypen jeg har brukt er Mandarin Petit fra Sandnes garn. Hempa er strikket i farge "5930" mens kluten er strikket i hvit, "5936" (blå) og "6015" (lys blå). Noe av garnet er skikkelig årgangsgarn, det ble brukt til å strikke noen dukkeklær til den ene niesa mi når hun var liten. I år var hun russ. Tiden flyr. Hempa er strikket med pinne 2,5 mens resten av kluten er strikket på pinne 3,5.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...