Sider

søndag 9. juni 2024

13 pair plunge I # 5

 

Jeg har strikket meg et par sokker etter mønsteret "To the lighthouse socks" av Dots Dabbles. Dette sokkeparet var påskestrikken min i år, så jeg koste meg med å strikke på disse da. Jeg har en ganske stor fasinasjon for fyrtårn, så da jeg kom over dette mønsteret måtte jeg bare strikke dem. Regner med at fasinasjonen stammer fra at jeg er vokst opp med blinkene fra Lista fyr i stuevinduet hos mamma og pappa på kveldene.  

Mønsteret på sokkene satte seg veldig fort i fingrene, og det gikk kjapt å strikke det. Jeg valgte å strikke en annen hæl og tå slik at jeg fikk plass til flere vindusrekker. Siden jeg har ganske små bein føltes det riktig for meg da jeg ville ha flest mulige vinduer. Garnet jeg har strikket med er Arwetta fra Filcolana. Det var der jeg fant den fargen jeg syntes var mest "fyraktig". Fargen jeg valgte er nummer "971" (sand), og jeg har strikket sokkene på pinne nummer 2,5.

Jeg er skikkelig på etterskudd i denne plungen. Det er ikke sokkestrikk som frister mest for tiden, så om jeg kommer i mål med sokkestrikkingen er noe usikkert. Siden jeg er treig med blogging av ferdige prosjekter er det ei stund til det blir offentliggjort her om jeg klarer det. Sokkestrikkeutfordringen går hvertfall ut juni, så vi får se hva resultatet blir utover.

1 kommentar:

  1. Så fine sokker, de tror jeg at jeg må kjøpe mønster til. Jeg er ikke vokst opp med blinkene fra fyrtårn, men med tåkeluren fra Lyngør fyr :) Jeg har min egen sokkeutfordring i år, skal strikke 24 par sokker i 2024.

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...