Sider

mandag 17. september 2018

Laget strikkemønster selv

Jeg hadde noe garn jeg hadde lyst til å strikke med som jeg ikke fant noe mønster som jeg syntes passet til. Derfor prøvde jeg meg på å lage mønster selv. Jeg lagde to mønster ut i fra samme prinsipp slik at jeg fikk et lite sett med en hals og et pannebånd. Mønstrene er enkle å strikke, men de har en fin (synes jeg) struktur i strikkingen.

Når jeg skulle finne navn på mønstrene kikket jeg meg rundt i stua etter navneinspirasjon. Blikket falt på et bilde av eldste niesa mi, og dermed ble navnene på mønstrene Elinehals og Elinepannebånd.

Jeg har brukt garntypen Fibernymph Dyeworks Squoosh 2.0 på begge prosjektene. Halsen er strikket på pinne nummer 3,25 hele veien, mens pannebåndet er strikket med pinne 2,75 og 3,25.

1 kommentar:

  1. Det er morsomt å lage små mønstre selv, spesielt når man ikke har press på seg. Fint sett 😊

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...