Sider

torsdag 20. juni 2024

Grovtausenes sjal

 

Jeg har strikket et "Grovtausenes sjal" etter et mønster jeg fant i boka "Lune masker. Nostalgisk småstrikk" av Trine Angelsen. Dette er en gave til ei venninne, og jeg håper hun vil like det. Dette sjalet har vært et perfekt tvstrikketøy da det var et enkelt mønster å strikke. Som jeg ofte gjør har jeg gjort noen små tilpasninger. Jeg valgte å droppe duskene/frynsene i hjørnene som var et av alternativene i boka, og jeg lagde en kort vrangbord øverst. Dette var fordi jeg ville felle av med italiensk avfelling slik at kanten skulle bli elastisk. Det var ganske mange masker å felle, og jeg visste at jeg mest sannsynlig ville få kanten for stram hvis jeg gjorde avfellingen på en annen måte. Dermed var det bare å sette av god tid og gjøre en italiensk avfelling. Det tok lang tid, men resultatet ble verdt det.

Sjalet ble strikket i garntypen Twin fra Rohrspatz &Wollmeise i fargen "Mistelzweig". Jeg brukte pinne nummer 3,5 på sjalet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...