Sider

onsdag 9. juni 2010

Sjal til barbiedukke


Da jeg hadde opprydning i garnlageret mitt for et par dager siden fant jeg en haug med små restenøster av forskjellige garntyper. Jeg fant ut at jeg ville bruke opp noen av dem med en gang, og dermed ble et enkelt sjal til en barbiedukke laget. Jeg skal gi dette sjalet til mamma siden hun driver å strikker dukkeklær til dukker som skal sendes til Ukraina. Jeg husker ikke helt hvordan hun begynte med dette. Nå når hun skal levere noen dukker med to eller tre klessett til organisasjonen som sender klær, leker og andre ting nedover, får hun som regel med seg noen nakne dukker hjem. Hva sklags dukker det er hun får med seg varierer fra gang til gang, men det er som oftest noen barbiedukker med i posen. Det er jo gøyere for de barna som får dukkene at det følger med noen klær. Sjalet er strikket med Kitten mohair på pinne nummer 2,5.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...