Sider

torsdag 1. februar 2018

Eight days a week

Jeg har strikket et par pulsvarmere. Dette pulsvarmerparet er strikket med et garn som jeg hadde et nøste liggende i garnlageret av. Jeg hadde ikke prøvd det før, så jeg fant ut at et par med pulsvarmere var et fint prosjekt å prøve det på. Siden garnet var uprøvd av meg surfet jeg rundt på ravelry på jakt etter et mønster jeg kunne bruke. Valget mitt falt på mønsteret Eight Days a Week som er laget av Sierra Roberts. Mønsteret var enkelt å følge mens jeg strikket. Jeg ser ikke bort i fra at det blir strikket flere pulsvarmere etter dette mønsteret. Pulsvarmerne ble strikket i garntypen Rauma Puno på pinne nummer 5.

Det tok ikke mange rundene før jeg fant ut at dette var et garn som jeg ikke likte å strikke med. Det var tykkere enn annet garn som jeg pleier å bruke, og det satte seg veldig fort fast på mine tørre hender. Jeg måtte ganske ofte stoppe mens jeg strikket for å fjerne lodotter som satt fast på hendene mine. Selv om jeg ikke likte garnet ble pulsvarmerne varme og gode. Jeg kan ikke bruke de selv, så de blir plassert i gave/markedskassa mi.

1 kommentar:

  1. Fine pulsvanter! Og om ikke du kan bruke dem, er jeg helt sikker på at en annen blir glad for dem.
    Nyttig at du skriver om erfaringen du har med garnet. Jeg har også litt problemer med garn som hekter seg i tørre hender, så da er ikke dette et arn for meg heller.
    Ha en fin dag!

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...