Sider

onsdag 28. februar 2024

Oslolue

Jeg har strikket en Oslolue etter mønster av Petite knit. Siden jeg har strikket flere av denne lua før valgte jeg å strikke denne i en litt mindre størrelse da jeg synes de fort blir litt store i størrelsen. Jeg synes egentlig at de fleste av luene jeg strikker etter hennes mønster fort blir litt store. Det tror jeg kommer av at jeg ikke sjekker strikkefastheten min når jeg skal strikke luer. Denne lua er enkel å strikke på ble den brukt til tvstrikk. Hvem som blir mottaker til denne lua vet jeg ikke, da den etter vask skal doneres til et godt formål. Siden det er flere lag med strikket stoff over ørene vil mottakeren i hvert fall ikke fryse på ørene.

Lua er strikket i Arwetta fra Filcolana på pinne nummer 3,5. Den ble strikket i dobbelt garn. Garnet jeg har brukt fikk jeg i et garnbytte for flere år siden. 
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...