Sider

lørdag 2. mars 2024

Hva er det som gir meg lyst til å strikke et prosjekt

Det er egentlig mye som kan motivere meg til å strikke et prosjekt. En av de tingene som motiverer meg mest er når jeg ser andre har strikket noe i en farge/fargekombinasjon som jeg liker. Da kan jeg fort ta meg en tur i skattkammeret mitt å se på fargene der. Som regel blir fargene helt annerledes enn det jeg så, med da vet jeg at jeg vil like uttrykket i det jeg strikker uansett. Det er ofte jeg ikke har garnet jeg vil bruke der, men som regel så har jeg fargene slik at jeg kan ha en ide om hvordan jeg vil det skal være før jeg drar på butikken. Da slipper jeg unna en del " i tilfelle" kjøp på garnbutikken.  

Garnbutikken kan i seg selv være en motivasjonsfaktor da der er mange garntyper og farger, og plutselig ramler ideen ned om at en genser i det garnet med den fargen må jeg ha. Garnbutikker er farlige, men det er så moro å vandre rundt der å kikke på alt garnet.

Jeg finner også en del inspirasjon i mitt eget skattkammer. Ofte finner jeg noe garn der som jeg gjerne vil bruke. Da er det kjempegøy å lete rundt etter et mønster jeg kan strikke med det. Kanskje skal jeg strikke en gave til noen så jeg kan finne et mønster som passer til garnet jeg vil bruke som samtidig treffer mottaker bra. Det er noe av det aller gøyeste.
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...