Sider

søndag 17. mars 2024

Pannebånd med twist

Jeg har strikket et "pannebånd med twist" etter mønsteret av Anne Marit Hoem. Dette pannebåndet ble lagt opp julaften i fjor, da jeg ville ha et nytt og enkelt strikketøy. Jeg har strikket dette mønsteret før, og visste at det ville gå fint å strikke det selv om tankene mine var okkupert av andre ting. Noen tilpasninger gjorde jeg under produksjonen av pannebåndet. Jeg la opp med Judys magic cast on, og jeg masket det sammen før jeg monterte det. Ved å gjøre det på den måten får jeg "twisten" til å se finere ut. Om dette pannebåndet blir til meg selv, eller om det havner i gavekassen har jeg ikke bestemt meg for enda. Det får tiden vise. Det er i hvert fall ferdig uansett hvor det havner.

Garnet jeg valgte å bruke på pannebåndet var rester etter jeg strikket Chunky Dahlia. Garnet er av typen Alpaca Bris fra Viking of Norway i farge "323" (Bright blue). Jeg strikket pannebåndet på pinne nummer 5.
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...