Sider

søndag 22. oktober 2023

Chunky Dahlia Solo

Da jeg var på MS senteret i fjor var det ei der som strikket en slik genser. Jeg kunne ikke få den genseren ut av hodet og ville gjerne strikke meg en slik en selv. Jeg fikk garnet til genseren til 40 års dagen min av mamma og pappa. En veldig grei løsning synes jeg.  Mønsteret jeg har strikket heter Chunky Dahlia Solo og er laget av Lene Holme Samsøe. Mønsteret var relativt enkelt å strikke, men det gikk litt treigt for min del siden jeg ikke har strikket så mye med så tykke pinner. Jeg har aldri før strikket et plagg på slike pinner, så jeg måtte faktisk ut å kjøpe nye strikkepinner før jeg kunne strikke genseren, for jeg hadde ikke så tykke pinner i pinnesamlingen min. Det sier litt siden den samlingen er ganske stor. Genseren ble gjort ferdig i sommer, så nå har jeg en god og varm genser jeg kan bruke når det er kaldt fremover. Jeg gleder meg til det blir kjøligere temperatur så jeg kan få brukt genseren min.

Genseren er strikket med 2 tråder; en tråd Alpaca Bris fra Viking of Norway i farge "323" og en tråd Kid-Silk fra Viking of Norway i farge "324". Jeg strikket genseren på pinne 6 mm og 7 mm.

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...