Sider

lørdag 14. oktober 2023

Mariuspannebånd

I sommer prøvde jeg å strikke en del prosjekter av restegarn. Det er noe som ofte blir liggende en stund i skattkammeret mitt før jeg får smådiller på å få brukt det opp. Disse dillene får jeg ofte i løpet av sommeren av en eller annen grunn. Da er det om å gjøre for meg å finne noen små prosjekter som jeg har nok garn til i restene mine, sånn at jeg slipper å kjøpe mer garn for å få noe ferdig. Et av resultatene av et sommerdykk i restegarnet mitt ble dette Marius pannebåndet. Jeg vet ikke om det er Unn Søiland Dale som har laget mønsteret til pannebåndet, men det er i hvert fall henne som har laget mariusmønsteret. Jeg har strikket flere barnegensere med dette mønsteret før, så det satt allerede i fingrene når mønsterdelen skulle strikkes. Dermed så ble også dette et kjappstrikket prosjekt. Morsomt å strikke var det og. 

Jeg har strikket pannebåndet i garntypen Merrino extra fine fra DROPS i fargene "05" (grå) og "23" (blå) på pinne nummer 3 og 3,5.
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...