Sider

mandag 11. mars 2024

Half + half blanket

 

For en stund siden var det en av søstrene på podcasten 2 rette og 1 vrang som viste frem et strikket babyteppe. Det så kjempemorsomt ut å strikke så jeg bestemte meg for at det ville jeg strikke en gang. Muligheten til å gjøre det kom når den ene venninnen min sa hun ventet ei lita jente. Det tok ikke lange tiden fra jeg fikk vite det før jeg var på garnbutikken for å finne ut hvilket garn jeg skulle bruke og hvilke farger jeg ville ha. Jeg har strikket mange babytepper tidligere, så det var greit å prøve en ny måte å gjøre det på. Dette mønsteret var kjempemorsomt å strikke, og jeg ser ikke bort i fra at jeg strikker flere etter dette mønsteret senere. Jeg synes det var skikkelig fasinerende når jeg holdt på med farge 2 og jeg kunne se mer og mer av hvordan teppet ville se ut. Det var ikke helt lett å forestille seg hvordan det skulle bli når det kun var farge 1 på pinnen, men det ble lett omtrent med en gang farge 2 kom på. Farge 1 ble strikket helt ferdig før farge 2 ble startet på.

Mønsteret heter Half + half blanket og er laget av Purl Soho. Teppet strikket jeg i garntypen Lanett babyull fra Sandnes garn i fargene "1012" (natural) og "3535" (kobberbrun). Jeg brukte pinne nummer 3,5 på teppet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...