Sider

søndag 11. februar 2024

Stemplet korssting

De siste årene har jeg fått veldig sansen for å brodere på slike broderier der motivet er stemplet på stoffet. Det er stemplet med symboler og andre farger så det er ganske vanskelig til tider å se hvordan motivet vil bli til slutt. Etter hvert som man broderer kommer motivet mer og mer frem. Bildet som følger innlegget er tatt helt i starten når jeg bare hadde sydd litt nede i venstre hjørne. Jeg har flere slike broderisett liggende  på lur, så når dette etter hvert blir ferdig kommer det nok fort et nytt ett under produksjon. For meg er det god finmotorisk trening, og det er bare en fin fin bonus.

Dette broderiet er i fra Harry Potters film univers, det er når de får det første glimtet av Galtvort skole. Det broderes med korssting på et 11 ct stoff med 3 tråder av broderingstråd. Hver av de broderingstrådene består av 6 tråder så du bruker halve tråden om gangen.

Helt nederst i innlegget kan du se hvor langt jeg er kommet på dette bildet nå, og da ser du også hvor stor forskjellen er på hvordan motivet er i starten og hvordan det blir. Jeg blir veldig fasinert av forvandlingen som skjer.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...