Sider

lørdag 3. februar 2024

Bakers twine

I fjor sommer fikk jeg øynene opp for et mønster på grytekluter som jeg fikk helt dilla på. Hvis jeg ikke husker feil strikket jeg 5 par i løpet av sommeren, og de fleste av de havnet under noen juletrær rundt forbi. Selv om det ble strikket flere slike i sommer er jeg fremdeles ikke ferdig med dette mønsteret. Mønsteret er kjappstrikket og morsomt, og gryteklutene blir veldig forskjellige ut i fra hvilke farger du bruker på garnet. Og siden det strikkes med 3 tråder om gangen kan man få veldig mange fine variasjoner. Dermed tenker jeg at dette paret, og fremtidige par, haver i gavekassen min. Det er utrolig kjekt å ha noe småtteri klart der hvis jeg plutselig skulle trenge en liten gave til en eller annen anledning. Mønsteret jeg strikket heter Bakers twine og er laget av DUCATHI.


Jeg har strikket gryteklutene i garntypen Safran fra DROPS i fargene 05, 06 og 07. På hanken brukte jeg pinne 2,5 og på selve grytekluten brukte jeg pinne 3,5.
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...