Sider

fredag 26. januar 2024

Planlagte prosjekter

En ting til jeg har begynt å gjøre for å redusere antall påbegynte prosjekter er at jeg har plassert planlagte prosjekter med garn i prosjektposer. Dette begynte jeg med høsten i fjor. Siden jeg skriver ned hvilken plan som er i hvilken pose slipper jeg å legge opp til det med en gang for å huske hva jeg hadde tenkt å bruke garnet til. Jeg har alltid full kontroll på hvilke prosjekter som er på pinnene takket være ravelry som jeg bruker mye, men den kontrollen har jeg ikke hatt på planene mine. Nå har jeg det siden jeg legger det klart i poser med nedskrevet plan. I skrivende stund har jeg 29 planlagte prosjekter, så posene på bildet er bare et utvalg. Jeg har også noen tomme poser klare i tilfelle flere planer skulle melde seg. 

Jeg har også merket meg at når jeg gjør det på denne måten får jeg brukt mer av alt det fine garnet jeg allerede har. Siden jeg alt har noen planer klare bruker jeg lengre tid på å finne ut hva slags garn jeg vil bruke i nye planer, og dermed kikker jeg mer på hva jeg allerede har i skattkammeret mitt. Dermed får jeg brukt mer av alt det fine garnet jeg har tilgjengelig, og skulle jeg mangle en mønsterfarge eller to så har butikkene det.  
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...