Sider

onsdag 17. januar 2024

13 pair plunge I # 3

Dette lille sokkeparet har vært ferdig en stund, men av ulike grunner har jeg ikke fått vist det frem på bloggen før nå. Det er jo bedre å få vist de frem litt seint enn aldri. Jeg har strikket etter mitt eget mønster "Babysokker" Planen med dette lille sokkeparet er å gi det til nyfødtintensiven på sykehuset. Jeg pleier å levere inn noen små sokker og luer som jeg har strikket med ujevne mellomrom. For meg er dette en fin måte å bidra med noe som kan gi noen litt glede når de er i en sårbar situasjon. I tillegg er det en fin måte for meg å bruke opp rester med garn som er for små til mye, men som er mer enn nok til et par med slike småsokker. Jeg brukte 14 gram med garn på dette lille paret, så jeg pleier å tenke at har jeg 15 gram igjen av et nøste babyull er det nok. Dette stemmer for det meste, men det hender innimellom at enkelte garn trengs det 16 eller 17 gram av.

Jeg har strikket dette sokkeparet i Klompelompe tynn merino i fra Sandnes garn på pinne nummer 2,5

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...