Sider

fredag 14. oktober 2011

Bursdagsgave på forskudd


I dag har jeg fått bursdagsgave i fra Ole en måned på forskudd. Denne gaven ble et macroobjektiv i fra Canon. Det er et 100 mm med autofokus og bildestabilisator. Jeg gleder meg kjempemye til å få prøvd det skikkelig ut på søndag. Da skal jeg på fototur med BioFoto sørlandet. Her hjemme er det akvariefiskene som blir prøvekaniner for meg, men de liker ikke å stå stille. Og for en nybegynner med macro så er ikke det ideelt. Derfor blir nok jeg å se mer med hodet nedover enn oppover når jeg skal på fototur til Kaldvel på søndag. Jeg gleder meg til det. Det blir skikkelig spennende å se hvordan bildene blir når de blir tatt med dette objektivet.

4 kommentarer:

  1. Gratulerer med flott bursdagsgave.
    Jeg er også i startgropa på å lære meg mer og mer foto, og det er jo kjempegøy!
    Hvilken f verdi har det objektivet ?
    Gleder meg til å se bilder du tar - håper du legger ut.
    Vurderer å kjøpe meg et 100 mm med bildestabilisator. Har ett 70-300, men uten, så det er best på stativ om det ikke er så lyst at jeg kan speede opp lukkerhastigheten mye. Skulle også gjerne hatt lavere f-verdi enn jeg har. Men begynner med litt billigere varianter for å bli kjent og vet mer hva jeg savner/vil ha. Lykke til med fotograferingen.

    SvarSlett
  2. Grattis!!!! Kjempegøy!!!

    Gjett hvem som skal passe på å stå på lur når du ligger der med røven i været....????? ;-)

    SvarSlett
  3. F verdien er på 2,8. Bildene jeg tar som blir bra legger jeg ut på www.lailasfoto.net så der er det noen få bilder allerede.

    Og jeg har en stoooooor mistanke om at du Anne-Lise kommer til å leke papparazifotograf når jeg står der med røven i været som du sier:-)

    SvarSlett
  4. For en fin presang! Det er sånne presanger vi liker.Iallfall du som tar så fine bilder.
    Kos deg imorgen. Tror nok du får kjempefin tur. Det er nydelig på Kaldvel.

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...