Sider

fredag 15. september 2023

Minivotter

 

Før sommeren var jeg så heldig å få teststrikke mønsteret Mini Selbu  som Hilde Ropstad har laget. Dette var et morsomt lite prosjekt som gikk veldig fort å strikke, og det er et perfekt prosjekt for små garnrester da det går veldig lite garn med til disse små søte vottene. Det var disse to jeg valgte å prøvestrikke. I mønsteret er det flere motiv å velge i mellom, så det er mulig å lage mange forskjellige varianter om du vil. Planen min var egentlig å lage nøkkelringer av dem, men det ble det ikke noe av. Jeg synes de var søtest slik som de er uten ringen på. Det kan godt være at det blir strikket flere slike etter hvert. Er utrolig greit å ha slike småprosjekter i mønsterbiblioteket hvis en skulle få lyst til å bruke opp noen små rester med tynt garn, eller vil ha litt strikket pynt på en gave som skal gies bort.


Jeg har strikket i Trysil Babygarn i fargene 804 (lys blå) og 815 (svart). De er strikket med pinne nummer 2.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...