Sider

søndag 24. september 2023

Hogwarts house scarves

 

Jeg har strikket meg et Hogwarts house scarves av Tanis Gray. Mønsteret er å finne i boka "Knitting magic: The official Harry Potter knitting patern book".

Jeg har strikket skjerfet i Sportsragg fra Viking of Norway i fargene 555 (vinrød) og 544 (mørk gul), og jeg har brukt pinne nummer 3,5.

Dette prosjektet begynte jeg på for å ha noe enkelt strikketøy å ta med meg når jeg skulle på et rehabiliteringsopphold på MS-senteret i fjor. Det ble ikke ferdig der, så på nyåret plukket jeg det opp igjen for å gjøre det ferdig. Selv om det er gøy å strikke striper ble dette et langdrygt prosjekt siden det er et ganske langt skjerf. Ble ganske lei på slutten, men jeg er veldig glad for å ha fått det ferdig.

Det dukker med jevne mellomrom opp et prosjekt som har utgangspunkt i Harry Potter, eller at det har et navn jeg forbinder med det universet på pinnene mine. Jeg har likt den bokserien siden vi hadde den ene boka i pensum på lærerutdanningen.  At det ble strikket i fargene til Griffing er fordi det er det huset på Galtvort jeg liker fargekombinasjonen til best. Hadde jeg skulle gått på Galtvort er jeg ganske sikker på at jeg hadde blitt plassert i Håsblås. Det er i hvert fall det huset jeg identifiserer meg mest med. 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...