Sider

onsdag 15. juli 2015

Ferietur

I forrige uke var Ole og jeg noen dager på kjøretur. Vi startet med å kjøre oppover til Brumunddal. Der var vi hos svigermor i to netter. Da fikk vi også truffet Oles eldste søster med familie. Var kjempekoselig å treffe dem igjen, og å leke litt med nevøen og niesa vår. Ble også tid til å besøke garnbutikker.

Etter Brumunddal gikk turen oppover Østerdalen til Røros. Det er en plass jeg har drømt om å besøke lenge. For meg var det en ganske stor opplevelse å vandre rundt der og bare se. Det var morsomt å se blandingen av gamle, laftede hus og nyere hus. Jeg har ikke sett en så god blanding før. Her bodde vi på Røros Hotell, og der bor vi gjerne igjen hvis vi besøker Røros flere ganger.

Etter Røros gikk turen over Rondane til Vågåmo. Der bodde vi på Vågå hotell ei natt. Det var et ganske slitt, men koselig hotell.

Etter Vågåmo gikk turen tilbake til Kristiansand. Vi kjørte over Valdresflyene på vei hjem, og der oppe var det enda store snøfonner. Det var ikke langt ifra at enkelte av de var høyere enn meg. Det var også noen kjempestore brøytestikker langs veien.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...