Sider

tirsdag 2. mars 2010

Nye bøker


I dag var jeg en liten tur på sørlandssenteret for å få tak i noe jeg trengte til et håndarbeidsprosjekt. Når jeg først var en tur på senteret fant jeg ut at jeg like godt kunne ta meg en tur innom Notabene og se om de hadde noen gode bøker på salg. Planen var at jeg kun skulle innom for å kikke litt, men jeg kom ut derfra med 2 nye bøker. Begge bøkene handler om forskjellige sider av andre verdenskrig. Det er en periode av norsk historie som jeg er veldig interesert i, og da er det morsomt å finne bøker om forskjellige sider av det emnet på salg. Jeg har ikke lest så mye om kvinnenes arbeid i den hemmelige tjenesten eller om russerfangene før. Det eneste jeg egentlig husker om russerfangene er slike ting som bestemor og bestefar fortalte meg mens de levde. De hadde russerleire på Lista under krigen, så da fortalte de meg om hvordan det var å være på utsiden av gjerdet. Jeg gleder meg til å få lest litt i bøkene. Tror jeg kan lære en hel del av dem.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...