Sider

tirsdag 12. desember 2017

Julekuler

Bare for gøy har jeg strikket noen julekuler. Når jeg holdt på å fylle garnskapet mitt med garn kom jeg over noe bomullsgarn jeg ikke visste hva jeg skulle lage av. Bare for gøy fant jeg ut at jeg ville lage noen julekuler bare for å se hvordan de ble. Jeg fant frem både julekuleboka og adventskalenderen med julekulemønstre av Arne & Carlos og fant noen mønstre jeg ville prøve. Mønstrene jeg har brukt heter fra venstre på bildet: Dovre (fra boka), Gammel bord med trekløver (fra kalenderen), Vott (fra boka) og den siste er kun grunnmønsteret med en sytråd i sølvfarge sammen med det røde garnet. Jeg synes at den tynne sølvtråden gjorde kulen litt mer julepreget enn om den hadde vært helt ensfarget. Kulene har jeg fylt med noe polyesterfyll jeg hadde liggende.Alle julekulene er strikket med Gjestal baby bomull på pinne nummer 2.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...