Sider

fredag 3. mars 2017

Svertesokker

 
 

For en liten stund siden strikket jeg et par sokker med en skikkelig kul fargeeffekt på garnet. Mønsteret som kom opp etter hvert som jeg strikket minnet meg om en tur i verdensrommet. Det passer egentlig meg veldig bra siden jeg er veldig interessert i det temaet. Garntypen jeg har strikket med heter Fliegende Untertasse og er i fra fabrikanten Schoppel-Wolle, og jeg brukte strikkepinne nummer 2,5 på sokkene. Det eneste jeg ikke likte med garnet var at det farget veldig av på fingrene, og jeg måtte skylle sokkene mange ganger før jeg turte å putte de i vaskemaskinen. De ga fra seg veldig mye farge i vannet mens jeg skylte dem, og jeg var spent på hvordan fargene skulle se ut når de var ferdig vasket. Til min store forbauselse, med tanke på skyllevannet jeg hadde brukt, var sokkene like klare og fine i fargene som de var før jeg begynte å skylle dem. Jeg har to nøster til av samme garntype i lageret, men i lysere farger. Jeg er spent på om de farger like mye av når jeg en gang i tiden skal strikke med dem. I tillegg er jeg spent på hva slags mønster fargen på garnet lager på sokkene.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...