Sider

lørdag 11. november 2023

Noah pannebånd


 Det siste pannebåndet jeg strikket i sommerens småstrikkdille var et Noah pannebånd etter mønster av Hanne Andreassen Hjelmås og Torunn Steinsland. Mønsteret er å finne i boka "KlompeLOMPE strikk til baby, barn og voksen". Jeg hadde bare ett nøste av den rosa fargen i skattkammeret mitt, og det nøstet ville jeg gjerne bruke opp mest mulig av. En liten titt i mønsterboksamlingen min sa meg at dette kunne være et prosjekt som passet mine kriterier. Da jeg så i mønsteret ar den lille lappen skulle strikkes i en annen farge tok jeg bare en som lå fremme etter at jeg hadde strikket det ene mariuspannebåndene. På en liten tur i knappekrukken min fant jeg en enslig liten rosa hjerteknapp som ble festet på lappen. Jeg synes den passet greit inn til fargene jeg hadde strikket med, og at den gav pannebåndet en søt liten detalj. Utrolig gøy at jeg fant en søt knapp som passet i knappekrukken min så jeg slapp å kjøpe en ny. Hadde sikkert funket greit uten knapp og, men jeg likte detaljen den ble.

Pannebåndet er strikket i Merinoull fra Sandnes garn i farge "4715" (rosa). Den lille merkelappen er strikket i garntypen Merino extra fine fra DROPS i farge "32" (mørk rose). Jeg har brukt strikkepinne nummer 4 på dette pannebåndet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...