Sider

tirsdag 7. november 2023

Cortina pannebånd


 I sommerens småstrikkboble ble det også strikket et Cortina pannebånd etter mønster av Bitten Eriksen. Jeg vet ikke om det er hun som har laget dette spesifikke mønsteret, men det er henne som har laget grunnoppskriften. Dette var et morsomt mønster å strikke, og det var et greit prosjekt å bruke opp litt restegarn på. Pannebåndet er strikket på en måte som gjør at det er dobbelt hele veien, så jeg vil tro at dette blir et godt og varmt pannebånd for den som etter hvert blir mottaker. Hvem det er har jeg ingen anelse om i skrivende øyeblikk, så det får tiden vise. Kjekt å ha noe småstrikk på lur hvis jeg skulle trenge en liten gave å gi bort eller noe slikt.

Pannebåndet har jeg strikket med garntypen Merino extra fine i fra DROPS i fargene "27" (marine) og "05" (grå). Jeg har brukt strikkepinne nummer 3,5 på pannebåndet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...