Sider

mandag 11. juni 2018

Enkel lue

Denne lua har vært det strikketøyet jeg har hatt med meg rundt når jeg skulle ha med et strikketøy. Den har vært veldig grei til slikt siden det var et langt stykke der jeg bare strikket rettmasker rundt og rundt. Det er så greit å bruke slike enkle strikketøy til det. Da gjør det ikke noe at man kanskje ikke strikker så mye av gangen, eller at man må stoppe med strikkingen ganske brått.

Mønsteret jeg har gått ut i fra heter Sockhead slouch hat og er laget av Kelly McClure. Jeg har strikket lua en god del kortere enn mønsteret sa siden jeg ikke ville ha lua så veldig baggy bak. Jeg har strikket dette mønsteret før, og det blir nok ikke siste gangen jeg strikker det. Lua strikkes med ganske tynt garn, så vil nok bruke denne som høst og vår lue.

Garnet jeg har valgt å bruke her er noe håndfarget garn i fra en som kaller sin butikk for Fibernymph Dye Works. Jeg valgte dette garnet fordi fargene lignet veldig på fotballaget Start sine farger. Det er noen hvite striper i garnet, som ikke er med i Start sine farger, men det gjør meg ikke noe. Navnet på fargen er "Elvis has left the building".

Lua er strikket med garntypen Fibernymph Bounce på pinne nummer 2,25 og 2,75.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...