Sider

lørdag 8. mai 2010

Oldemorsruter


Når jeg strikker forskjellige prosjekter så får jeg ofte en del smårester i forskjellige farger og garntykkelser. En garntykkelse bruker jeg til å hekle oldemorsruter. Rutene skal jeg sette sammen til et sengeteppe når det blir mange nok ferdige, så det er nok en stund til før det er ferdig. I går kveld fikk jeg lyst til å drive på med litt annet en strikking, og da tok jeg frem hekletøyet litt. Det var knallmorsomt å hekle litt, men tar nok ikke så lang tid før jeg er tilbake til strikkingen. Jeg får nesten litt abstinenser hvis jeg ikke får strikket et par omganger i løpet av dagen.

5 kommentarer:

  1. Det er ikke så lenge siden jeg lærte meg å hekle oldemorruter, og jeg synes det er så morstomt. Monteringen er ikke såååå morsom da så jeg har bare heklet et teppe hittil. Er enig med deg at det er deilig å hekle litt innimellom strikkingen :)

    SvarSlett
  2. Stilie oldemorsruter Laila :D
    Du e kjempeflink!
    God hælg te dæ :D

    SvarSlett
  3. Disse rutene er kjekke å sette sammen. Blir kjempe flott. Klart det kan ta litt tid, men det er det som er moro. ;-)

    SvarSlett
  4. Hei du! Jeg hekler også oldermorsruter om dagen, artig med litt forandring!!
    Gratulerer, du vant i trekninga inne hos meg, send meg adr di til eossalg@live.no, så kommer premien straks og snart i posten!
    Takk for deltakelsen, hilsen Elin

    SvarSlett
  5. Tøft! Slik gjorde farfar også, så jeg har et teppe oppe på den gamlesofaen, som tidligere stod på soverommet mitt!! :P

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...