Sider

onsdag 12. oktober 2016

Barnesokker

Dette sokkeparet har jeg egentlig strikket to ganger. Etter mine beregninger hadde jeg nok garn til et litt større sokkepar. Denne beregningen viste seg å være feil. Når jeg kom til den andre tåfellingen var det tomt for garn. Da var det bare å trekke ut pinnene og legge opp til et mindre sokkepar. Jeg valgte å strikke det andre sokkeparet slik at det første paret ble rekket opp mens jeg strikket. Var en litt merkelig følelse å strikke mens jeg så at de første sokkene ble mindre og mindre etter hvert som jeg strikket. Håper jeg slipper å gjøre slikt så veldig mange ganger. Må finne en litt mer sikker måte å gjøre slike beregninger på. Det var godt at garnet var morsomt å strikke med siden det måtte strikkes to ganger. Sokkene er strikket i garntypen Crazy zauberball på pinne nummer 2,5.

2 kommentarer:

  1. Så kjedelig! Den sikreste måten er jo å dele garnet i to på forhånd, så finner du i hvert fall ut at det ikke er nok garn mens du er på den første sokken... ;)

    SvarSlett
  2. Det er slikt som skjer av og til, men sokkene ble fine til slutt 😊

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...