Sider

lørdag 29. oktober 2016

Sockhead hat

Jeg har en del fint sokkegarn, og det er ikke alltid at jeg vil bruke det garnet til sokker. På mange av videopodcastene jeg ser på har de snakket om en lue som heter Sockhead hat når de har hatt noe fint håndfarget sokkegarn som de ikke vil bruke til sokker. Jeg ble nysgjerrig på denne lua, så jeg søkte den opp på ravelry. Mønsteret så skikkelig enkelt ut, så jeg fant ut jeg ville prøve. Mønsteret var like enkelt å strikke som det så ut, og jeg synes det håndfargede garnet jeg brukte ble fint til lue. Slike luer blir det nok strikket flere av. Det var perfekt tankeløs strikk foran tv eller sammen med andre, og jeg har masse fint garn som vil gjøre seg bedre som lue enn sokker. Mønsteret sitt fulle navn er Sockhead Slouch Hat og er laget av Kelly McClure. Garnet jeg har brukt heter Great Lakes Hand Dyed Ixion Sock, og er et garn jeg vant i premie for noen år tilbake. Jeg har brukt strikkepinne nummer 2.5 og 3 på lua. 

1 kommentar:

  1. Deilig med tankeløs strikk! Og det er så mye fint sokkegarn som passer til å brukes andre steder også.

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...