Sider

lørdag 9. april 2011

Forkle til Ole


Inne i mellom all strikkinga på madness sokkene i dag så har jeg også fått gjort ferdig et forkle til Ole. Vi oppdaget da Ole skulle hjelpe mamma med lefse og jårplekagebaging (potetkakebaking)før jul i fjor at ingen av forklene vi hadde var lange nok til han. Da fant jeg ut at siden jeg hadde fått symaskin til bursdagen min så kunne jeg lage et slikt til han. Stakk innom en tur på Stoff og stil i Sørlandsparken og fant et stoff med noen astronauter, romskip og stjerner på. Tenkte at det stoffet måtte passe bra siden Ole liker tv-serier som Star Trek. Ikke bilder fra den serien på stoffet, men det var nært nok for meg. Så når årets bakesesong setter inn så skal i hvertfall Ole ha et forkle som er langt nok. Båndet som går rundt nakken er regulerbart, så han kan justere det som han vil slik at han får ønsket lengde. Det er veldig greit at det båndet er regulerbart i tilfelle jeg skal bruke det en gang. Jeg prøvde det på slik som det er justert nå, og da gikk det nesten ned til anklene mine.

2 kommentarer:

  1. Ja, nå kan Ole bare sette igang med å bake! :-) Jeg regner med det blir masse bakst hos dere fremover!

    SvarSlett
  2. Ja det gjør ingenting om han setter i gang med en storbakst eller fem. Bare han passer på at vi har plass i fryseren til det som ikke blir spist opp med en gang så.

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...