Sider

fredag 27. oktober 2017

Hogsmeade hat

Jeg hadde så lyst til å prøve den garntypen jeg vant nylig. Derfor lette jeg etter et mønster på ravelry som kunne passe den aktuelle garntykkelsen. Valget falt da på et mønster som heter Hogsmeade Hat og er laget av AuntyKaren Knits. Det var et gøyalt og enkelt mønster å strikke. Jeg merket at jeg ikke er så vant med å strikke med denne garntykkelsen på slike tykke pinner. Men det var egentlig ganske gøy siden det gikk fort. Selv om jeg liker best å strikke på tynnere pinner er det gøy innimellom med tykke pinner. Blir plutselig så fort ferdig med et strikkeprosjekt. Navnet på dette mønsteret er også hentet i fra Harry Potter universet. Det har blitt strikket en del mønster i det siste med slike navn. Jeg er tydeligvis inne i en stim på slike mønstre. Tror ikke det er vanskelig å skjønne at jeg er veldig glad i Harry Potter. Lua er strikket med garntypen Megga i fra Fibernymph Dye Works på pinne nummer 7.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...