Sider

søndag 2. juli 2017

Londontur



Ole og jeg har nettopp vært en tur i London. Denne turen har vi planlagt i over et år, så det var litt uvirkelig når vi endelig var der. I løpet av oppholdet i London hadde vi 10 års bryllupsdag, og det feiret vi med en kjempegod is som vi kjøpte langs Themsens bredder. Det var kjempekoselig å spise is mens vi kikket på alt som foregikk rundt oss. At kvelden var varm gjorde det bare mer koselig. Det var også gatekunstnere ute, så det var skikkelig liv og røre der.

Mens vi var i byen gjorde vi forskjellige ting. London Eye er noe jeg har hatt lyst på en tur med siden vi fant ut at vi skulle til London. En slik tur ble det, og det var en artig opplevelse. Det var gøy å se London fra et annet perspektiv enn på bakken.

Vi var også på London Aquarium. Det var noe vi begge to hadde skikkelig lyst til. Vi liker å være på slike steder for å kikke. Vi gikk dit nesten med en gang de hadde åpnet en dag i håp om at det ikke skulle være alt for fullt der, og det håpet virket. Det var en del folk der, men ikke flere enn at vi kunne gå rundt i vårt eget tempo. Helt supert. De hadde mange forskjellige fisker der, men noe av det som fasinerte meg mest var haitanken de hadde der. Jeg er enda helt overbevist om at jeg ikke vil ha noen armer eller bein i munnen på en hai.

Siste hele dagen vi var der var vi også innom Imperial War Museum. Dette lå ikke så langt unna hotellet vi bodde på, så det var et interessant museum å besøke for vår del. Vi er begge interessert i krigshistorie, så det ble fine timer for begge to. Noe av det kuleste var at det hang et Spitfire fly i fra taket.

Hotellet vi bodde på het Park Plaza Waterloo, og det var helt supert. Skal jeg til London flere ganger bor jeg gjerne der igjen. Det var et ganske nytt hotell, rent og ikke så langt fra området med London Eye. Tok ca. 10 minutter å gå fra hotellet og ned til Westminister Bridge.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...