Sider

torsdag 31. mars 2011

52 pair plunge IV, # 38


Da var mitt 38 sokkepar ferdig, og også disse sokkene var et av mønstrene i sokkestrikkekonkuransen som heter sock madness. Sokkemønsteret heter Nornir og det var et ganske enkelt mønster å strikke, men det tok tid og en god del mer garn enn jeg pleier å bruke på et sokkepar i den størrelsen. Men det gjør ikke noe, jeg har litt garn å strikke av. Sokkene er litt for store til meg, men det gjør ikke noe. De havner i gavekassa der jeg samler hjemmestrikkede ting som enten er for store eller for små til Ole og meg selv. Jeg er ikke noe særlig glad i den tåfellingen som fulgte med i mønsteret her, så den kommer jeg nok ikke til å bruke senere. Den blir nok kun brukt hvis den følger med et annet mønster i sock madness eller lignende. Jeg klarte foresten å kapre den siste plassen i min gruppe i siste liten. Nestemann i gruppa var ferdig 4 minutter etter meg, så jeg kom meg igjennom runde 2 og er klar for runde 3. Dette er kjempegøy. Nornirsokkene er strikket i garntypen Opal på pinne nummer 2,5.

1 kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...