Sider

tirsdag 6. juni 2017

Bøvertunkofte

Jeg har strikket en kofte til meg selv. For første gang har jeg gjort alt selv på en slik kofte. Tidligere har jeg fått hjelp i oppklippingsprossesen, men denne gangen ville jeg prøve å gjøre alt selv. Hadde panikken grepet meg når jeg skulle klippe opp hadde jeg tatt kofta under armen og løpt inn til naboen. Før jeg startet på kofta fikk jeg hjelp av mamma til måling slik at jeg kunne strikke riktig størrelse. Siden flere hadde sagt til meg på et hobbyforum at den var stor i størrelsen, strikket jeg størrelsen som var hakket mindre enn det målene mine sa. Jeg kunne godt ha strikket den enda mindre. Den sitter greit på ryggen, men den er diger foran. Jeg kan nesten legge den dobbel over hele brystet.  Men uansett om kofta er stor er jeg superførnøyd med den. For første gang har jeg strikket og montert ei kofte helt alene. Mønsterstrikken er det jevneste jeg har strikket med to farger noensinne. Knappestolpene er strikket på en måte som jeg ikke hadde gjort før. I tillegg hjalp Hanne meg med å finne de perfekte knappene til kofta.

Jeg har strikket kofta med Rauma finullgarn på pinne nummer 2,5 og 3.

2 kommentarer:

  1. Tommel opp! Du har brutt en grense ved å gjøre hele prosessen selv for første gang. Heretter trenger du ikke grue deg.
    Kofta ser veldig fin ut. Jeg liker så godt de "gode, gamle" mønstrene, og Bøvertun er lekker!
    Ha en fin dag!

    SvarSlett
  2. Fantastisk flott i lilla. Godt jobbet!

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...