Sider

fredag 11. november 2016

Tovede mariusvotter

Jeg har strikket meg et par med tovede mariusvotter. Dette er noe jeg har hatt lyst til å strikke lenge, men det blir ikke flere slike strikket av meg. Grunnen til det er at jeg ikke liker å strikke på så tykke pinner som du måtte på disse. Det gjorde at vottene ble kjedelige å strikke på, så jeg måtte finne frem den trassige siden av meg for å få gjort dem ferdig. For mye strikk på den måten fjerner strikkelysta. Jeg tror vottene blir supre å bruke når det blir kaldt ute, men det frister overhode ikke å strikke flere av dem. Mønsteret jeg har brukt heter Marius tova votter og det er Sandnes Garn som har det. Vottene er strikket meg garntypen Fritidsgarn i fra Sandnes garn på pinne nummer 6. Jeg syntes det kjentes ut som om jeg strikket med tømmerstokker. Liker best å strikke med en del mindre pinnestørrelser.

1 kommentar:

  1. Av og til må man bare lide seg gjennom for å få det man ønsker seg, vottene blir supre og i iskulde elsker jeg min tovede tykke votter av fritidsgarn, så nå kan bare vinterværet til deg:)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...