Sider

søndag 17. juli 2011

52 pair plunge V, # 4


Da var jeg ferdig med mitt 4 par i denne plungen, og det er det andre sokkeparet jeg har strikket med mønster. Det vil si at jeg mangler bare 2 mønsterstrikkede sokkepar for å nå målet mitt om flere mønsterstrikkede sokker enn jeg hadde i den forrige plungen. Da hadde jeg 3 slike par. Disse sokkene ble påbegynt mens "oksen fra Grimstad" hadde den gule trøya i Tour de France. Jeg måtte jo strikke noen sokker med gult i for å feire litt på en strikkers vis. Jeg hadde planer om å strikke disse sokkene til meg selv, men de ble litt små til meg så de havner nok en annen plass. Mønsteret jeg har brukt heter Easy lace 1 og er å finne i boka: Angels wear Opals, ...because they're worth it. Mønsteret passet kjempefint til tvstrikk siden det kom kjapt inn i fingrene, og det er viktig når det er spennende sykling på tv. Sokkeparet er strikket med garntypen Opal på pinne nummer 2,5.

1 kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...