Sider

onsdag 9. desember 2009

Stemningsfylt arvegods


Hver gang jeg finner frem julepynten vår, får jeg en god stemning av juleduken vi har til stuebordet vårt. Jeg forbinder mange gode stunder til den, og jeg synes motivet rundt kanten er kjempefint. Det er samme motivet som på bildet rundt hele kanten. Duken har vi fått av mamma, og hvis jeg ikke husker helt feil så fikk hun duken av bestemor og bestefar. Siden besteforeldrene mine bodde bare en kilometer fra oss da jeg vokste opp, var jeg veldig mye hos dem. Både i juletida og ellers. Julekvelden feiret vi enten hos oss eller hos bestemor og bestefar. Var pappa hjemme fra sjøen, var vi hjemme sammen med bestemor, bestefar og onkel Jørgen. Var pappa ute, var vi hos besteforeldrene mine sammen med onkel Jørgen. Onkel Jørgen var bestemors bror, og han var alltid sammen med oss i jula. Jeg synes egentlig det er litt merkelig at en liten ting kan ha en slik stemning med seg, men det er godt og. Barndommens jul er for min del fyldt med mange gode minner, og da er det godt med noe som minner om dem.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...