Sider

søndag 19. november 2023

My bakers hat

 

Jeg har strikket en lue. Mønsteret jeg har brukt heter "My bakers hat" og er laget av Emily Russell. Lua mi ble litt liten da jeg glemte å gå opp en halv pinnestørrelse etter vrangborden. At jeg i tillegg bommet litt på strikkefastheten hjalp heller ikke. Og når jeg først var i gang med å gjøre feil, gjorde jeg den ene typen fellinger helt feil. Selv med alle disse feilene ble lua seende bra ut, så håper den vil varme den som blir mottaker av den. Mønsteret var ikke vanskelig eller dårlig beskrevet, det var bare jeg som var litt for trøtt de gangene jeg leste på det.

Garnet jeg har brukt var jeg så heldig å få en gang strikkegjengen min hadde en pakkelek på et av treffene våre. Jeg liker veldig godt fargespillet i garnet, og funderer litt på hva jeg skal lage med restene slik at det ikke går til spille. Godt mulig det blir en lue til, men det vil i så fall bli et annet mønster. Tiden vil vise hva det blir til.

Garntypen jeg har brukt heter Fynn fra The yarns of Rhichard Devrieze og jeg har brukt pinne nummer 4.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...