Sider

onsdag 15. november 2023

Blå genser


 Jeg har strikket meg en blå genser. Dette skulle egentlig være en Nordnorsk festgenser etter Therese Guldbrandsen Sjåfjell sitt design. Det har de fine blomstene som er på nordlandsbunaden på bærestykket. Den planen gikk i vasken da jeg ikke klarte å strikke med tre farger på samme omgang. Prøvde også å brodere mønsteret på med maskesting, men det så jeg fort at jeg ikke fikk til å gjøre på en måte som gjorde det fint. Dermed falt valget på å bare strikke genseren ferdig etter mønsteret og la det bli til en fin blå genser. Mønsteret var veldig godt skrevet og godt forklart, så det har jeg ingen ting å utsette på. Det var kun mine egne ferdigheter det skortet på. Selv om genseren ikke ble seende ut som den skulle så er jeg godt fornøyd med den like vel. Den er god og varm å ha på. I tillegg er marineblå en farge jeg trives veldig godt i. Det sier jeg meg fornøyd med, og jeg gleder meg til å bruke den mer nå som den kalde tiden er her. I mange år har jeg ikke brukt strikkeplagg da jeg har vært for varm og det var kun t-skjorte som funket. Jeg går enda mye i t-skjorte, men nå synes jeg det er herlig å kunne ha på en god å varm genser enkelte dager. Så nå er det mange gensermønstre som jeg har lyst til å strikke. Jeg må bare bli ferdig med noen av de mange strikkeprosjektene jeg alt har på pinnene. Har en liten tanke på hvordan jeg skal prøve å motivere meg på ferdigstilling, mer om dette kommer det nok senere.

Genseren er strikket meg garntypen Alpakka wool i fra Du store alpakka i farge " 525" ( marine). Det ble brukt pinne nummer 2,5 og 3 på genseren.

Dette er det siste innlegget jeg lager med ting fra før jeg begynte å blogge igjen. Fremover vil det nok derfor komme en liten miks av håndarbeidsprosjekter, tankesurr og andre ting. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...