Sider

torsdag 7. juli 2011

Dukketeppe


Inne i mellom sokkegalskapen jeg er med på så blir det også strikket på andre prosjekter. Det som nå er blitt ferdig er et dukketeppe som mamma skal få til en av de dukkene hun strikker klær til. Dukkene med noen få klessett og et teppe sender hun videre til unger i Ukraina. Nesten hver gang hun er innom hjelpeorganisasjonen med noe som skal sendes får hun med sen diverse dukker i variable størrelser hjem. Da er det kjekt for meg å strikke et teppe sånn innimellom alt det andre jeg strikker på, og jeg får brukt opp litt garn som jeg ikke er så glad i å strikke med. Dette teppet er strikket med 100 % akryl, og det liker jeg ikke å bruke til sokker og slike ting som jeg strikker mest av. Garntypen på teppet er Thea og jeg har brukt strikkepinne nummer 3,5 under produksjonen.

Og bare for å nevne det til slutt. Jeg har begynt på et sokkepar med noe gult i seg for å feire at oksen fra Grimstad er i gul trøye i Tour de France.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...