Sider

fredag 18. juli 2014

52 pair plunge VIII, # 7

Et nytt sokkepar er klart for fremvisning. Det har ligget ferdig strikket en stund, men jeg har vært treig til å feste trådene. Dette sokkeparet ble til etter at jeg fant ei gruppe på Ravelry som heter solid socks, altså ensfargede sokker. De har en utfordring i måneden hvor de gir en farge eller et tema som du skal velge farge i fra. Fant ut at jeg egentlig har litt lite ensfarget sokkegarn igjen i lageret mitt. Mønster er helt valgfritt. Tenkte at dette må være en fin måte å få strikket litt flere mønstrete sokker, da jeg somregel havner inn på de vanlige sokkene som bestemor lærte meg å strikke. Denne måneden var utfordringen gul. Jeg valgte å strikke mine sokker etter mønsteret "Froggy" som Vigdis Nygård har laget. Jeg liker det mønsteret veldig godt. Det setter seg fort i fingrene så man slipper å tenke mens man strikker. Det er perfekt når man sitter foran tv'en og ser på tour de France. Sokkene er strikket i Silja strømpegarn på pinne nummer 3.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...