Sider

mandag 4. februar 2013

52 pair plunge VI, # 34

Mitt 34 sokkepar er et sokkepar jeg startet på for nesten to år siden. Det ble startet på i forbindelse med en sokkestrikkekonkuransen Sock madness på Ravelry. Jeg fant ut at jeg ikke kunne ha sokker for tidligere konkuranser liggende på pinnene når jeg plutselig meldte meg på årets runde. Kjenner jeg er spendt på hvilke mønster som kommer der i år. Dette mønsteret var tredje runde den gangen, og jeg røyk ut da jeg ikke er vant med å strikke flettemønster på sokkene. Grunnen til at de har blitt liggende så lenge uten å ha blitt gjort ferdig er at jeg fikk avfellingskanten på den første sokken litt for stram, og da mistet jeg lysten til å strikke sokk nummer to. Dette er det første sokkeparet jeg har strikket der man starter med tåa og strikker seg oppover. Innrømmer glatt at jeg foretrekker vanlig strikkeretning på sokkene. Det er et nydelig mønster, og jeg synes sokkene ser bra ut, men tror ikke jeg kommer til å bruke dem noe særlig. Mønsteret heter "Dangerous turns" (ravelry lenke). Jeg har strikket sokkene i Trysil babygarn på pinne nummer 2,5.

1 kommentar:

  1. Ojj, det var et morsomt mønster, tror ikke jeg har sett noe slikt før:) Moro med noe annet:)) Takk for titten:)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...